Kontrolcentral / SOC

Vi passer på din virksomhed - døgnet rundt, året rundt.

På Kontrolcentralen foretages overvågning af kundernes opkoblede sikringssystemer. Vi behandler tusindvis af signaler hver eneste dag, døgnet rundt, for bedst muligt at passe på vores kunder og deres værdier.

 

          Rigspolitigodkendt Kontrolcentral med 24/7 drift

          Specialuddannede alarm- og videooperatører

          Remote Management ydelser med fjernstyring på distancen

          Anråb fra højttalere eller dispatch af Alarmpatrulje

 

Vi passer på Jeres virksomhed

Kontrolcentralen varetager en lang række overvågnings- og administrationsopgaver for kunder over hele landet. Vi overvåger mange forskellige typer af systemer, så som tyverialarmer, adgangskontrolsystemer, videoovervågning, elevatoralarmer, GPS-sporingsenheder, overfaldsalarmer og tryghedsalarmer.

Det er på Kontrolcentralen alarmsignalerne leveres, når fx en tyverialarm går i gang. Vores operatører er specielt uddannet til at foretage hurtig reaktion, og iværksætte den fornødne aktion alt efter alarmtypen. Det er os som afsender en Alarmpatruljevagt når alarmen går i en virksomhed, og det er os som hjælper vores kunder med betjening af deres systemer, hvis der opstår problemer med at slå alarmen til- eller fra. 

Idet vi varetager mange forskellige typer af serviceydelser, kræver det lige så mange forskellige typer af personale. Vi samarbejder med nogle af landets førende Kontrolcentraler i Danmark, med fysiske lokationer både på Sjælland, Fyn samt i Jylland, samt vores egne Nordiske Kontrolcentraler i både Sverige, Norge og Finland.

Vi har derved både dedikerede alarmoperatører, som primært varetager tyveri- og elevatoralarmer, samt dedikerede videooperatører, som primært varetager videoydelser som fx Remote Gatekeeper, Video Alarm Verification eller Video Guard Tours. Dernæst har vi et in-house Remote Manegement team, som er dedikeret til at varetage administration af kundernes alarm- og systembrugere på tyveri- og adgangskontrolsystemer, samt varetage teknisk assistance fra distancen til kundernes sikringssystemer.

Vi varetager bl.a.:
 Overvågning af sikringsanlæg
 Video- & Remote Management
 1st Level Telefonsupport
 Alarmpatrulje & Teknikerberedskab
 Call-center ydelser
 Rapportering & Statistikrapporter

 

 

Højteknologiske systemer med understøttelse af de fleste typer af alarmprotokoller og anlægstyper

Vi foretager løbende investeringer i vores produkt-, service- og tjenesteydelser. Dét betyder også at vi på Kontrolcentralen løbende skal implementere nyere og bedre systemer, for at sikre kompatibilitet med de nyeste teknologier og systemer.

Derfor kan vi altid tilbyde vores kunder support og understøttelse af de fleste systemer og ydelser, for på den måde at kunne supportere og drifte disse optimalt og sikkert.

Bagudkompatibilitet er lige så vigtigt, som det er at kunne understøtte og supportere de nyeste og smarteste systemer. Vi skal kunne drifte og vedligeholde alle eksisterende kunder, ligesom vi skal kunne supportere og service de helt nye og mest moderne anlægstyper - på samme tid. Derfor supporterer vi en lang række teknologier på modtagersiden, så vi fortsat kan modtage eksisterende ældre anlæg, men også er fremtidssikret på de nye og kommende teknologier.

  • IP-modtagere med understøttelse af signalmodtagelse af de nyeste systemtyper fra branchens førende producenter
  • Analoge modtagere med undstøttelse af signalmodtagelse af ældre og analoge systemer
  • TDC AlarmNet understøttelse via ATU-protokollerne
  • Understøtter alle de gængse alarmprotokoller, bla.a. SIA DC09, SIA HEX og ContactID/Ademco

 

 

Hurtig assistance og fuld loghistorik

Vores alarmbehandlingssystemer hjælper med en hurtig, effektiv og korrekt fordeling og prioritering af de alarmsignaler, vi modtager på Kontrolcentralen. Alle kunder får implementeret en specifik og individuel Forholdsordre, hvori vi på forhånd har aftalt de reaktionsmønstre, som skal iværksættes i tilfælde af uregelmæssigheder, fejl eller reelle alarmer.

Derfor kan vi altid hurtigt iværksætte den rigtige reaktion, uagtet typen af alarm eller supportbehov. Systemerne foretager logning af alle modtagen signaler, men også af alle de dispositioner vores operatører foretager - fx når vi ringer en kontaktperson op, dispatcher en Alarmpatruljevagt eller foretager tilkald af Politi og Beredskab. Det sikrer dokumentation af alle alarmforløb, både dem som er fejlalarmer men også dem som er på baggrund af fx et indbrud eller et røveri.

Alarmloggen er ikke kun tilgængelig for vores operatører, men også for kunderne. Vi er altid 100% transparente og sørger altid for, at vores kunder har fuldt overblik over alle alarmforløb - enten ved at afsende fast rapportering af lograpporter direkte til kunden, eller ved at fremsende disse efter behov på kundens foranleding.

Vagtpatrulje & Skadeservice

Vi tilbyder et landsdækkende Vagtpatruljeberedskab, og samarbejder derudover med politiet, flere skadeserviceselskaber samt låsesmede. Dermed er vi altid klædt på til at håndtere, udbedre og sikre din virksomhed.

 

I fællesskab finder vi den rigtige løsning!

Det er vigtigt for os at kunne bidrage med at drifte og optimere din forretning. Tryghed og sikring handler ikke kun om fysisk sikkerhed. Det handler om dig og om hvordan vi i fællesskab kan optimere sikringen af din forretning bedst muligt og ved hjælp af de rette løsninger og ydelser.

SOC Manager - Kenneth Evers 
STANLEY Security